12.22.2009

Seoul under my hand - Slow food





As a vegan, I landed in Korea full of apprehensions. It's a very, very meaty country. The national dish is barbecued beef slabs. Memorizing the phrase "without meat please" didn't prevent me from having to pick animal pieces from my food on a regular basis, because small chunks apparently don't count!

But I quickly found some surprising and great options. One of them is Korean porridge - which this chain made its central dish. It's rice and water based, instead of wheat and milk, and complemented with plenty of veggies, nuts or meats. Rice and pumpkin porridge is apparently a winter staple. Here, I ordered a pine nut porridge bowl, which came along with tiny plates of cabbage, nori, red pepper sauce and pickled veggies.


J'ai atterri en Corée pleine d'appréhension concernant la nourriture. L'alimentation Coréenne est très, très portée sur la viande, ce qui ne me ravit pas en tant que végétalienne. Le plat national est le boeuf grillé. Apprendre par coeur comment dire "sans viande s'il vous plaît" ne m'a pas empêchée d'avoir à retirer régulièrement des morceaux animaux de mon assiette, parce qu'apparemment ça ne compte pas si c'est juste des petits bouts!

Mais j'ai rapidement découvert des options délicieuses et surprenantes. Parmi elles, le porridge coréen - plat phare de cette chaine de restaurants. Il est à base de riz et d'eau, pas de blé et de lait, et complété de différents légumes, noix ou viandes. Ici, j'ai commandé un porridge de pignons de pin, servi avec de toutes petites assiettes de chou, de nori, de pâte de piment et de petits légumes marinés.

Related Posts with Thumbnails